Deskové a karetní hry jsou pro děti lákavé a je určitě možné je zařadit a využívat i ve výuce, ať už pro motivaci, procvičení, opakování nebo jako doplňující odpočinkové aktivity. Mnohé hry je možné využít i pro rozvoj slovní zásoby v cizích jazycích.
My se rádi – vedle různých podob Doubble, pexesa, mikáda, puzzle, Člověče, nezlob, blech, rulety, dostihů – vracíme i k níže uvedeným hrám a legu, kdy jsme letos měli i dvakrát náš třídní „lego týden“.
Níže uvedený krátký soupis naší třídní TOP 10, zde přikládám jako možný tip na „dárek“ pro třídu, družinu, oslavence, či odcházejícího žáka, pokud vám třeba zůstanou finance z přeplatku z výletu, školy v přírodě, ze sběru, ve třídním fondu atd. Často se totiž i v diskuzích skupinách v určitých obdobích setkávám s tím, že jsou vzneseny dotazy na možné tipy na zakoupení her.
A my si hrajeme rádi. 🙂
- sluch trénujeme v hudebce s pexesem pro uši (251,-)
- Umí prase létat? je bezva na opakování stavby těla zvířat, jejich stravu. (479,-)
- hospodářská zvířata a postřeh procvičíme s Farmářem Pepíkem (148,-)
- během Halloweenu, noci ve škole, nebo na Čarodějnice hrajeme Duchovou v koupelně (314,-) nebo Tarantulí tango (163,-), kde si skvěle procvičíme postřeh a zvuky zvířat
- povolání jsme skládali a popisovali nad hledanými částmi puzzle (119,-)
- čas jsme trénovali nad ciferníky (104,-)
- tvary a barvy, logika a zručnost se procvičí při Drop it (559,-)
- čísla řadíme s Ligrettem (144,-), následně skládáme i příklady, řadíme desítky, stovky, tisíce, čteme čísla a počítáme s nimi (+, -, : , . )
- a jako desátý tip se odvolám na dříve popisované dřevěné kostky, které mám jak v češtině,(189,- a 246,- v maxi verzi) tak v matematice (209,-)
🙂 Aaaa, mám nápad – když to tady tak sepisuji, tak mi dochází, že her máme ve třídě skutečně poměrně dost, takže se nabízí, že bychom s nimi seznámili někdy asi i rodiče?!? 🙂 Nooo, tak asi na podzim, než začne předvánoční shon, uděláme se třídou možná herní odpoledne s rodiči. Viděla bych to na kruhový provoz s několika očíslovanými stolečky se stolními hrami a postupně označovanou herní kartou, kde bude evidována – účast, atraktivnost hry z pohledu hráčů, čas, skóre mezi dítětem a dospělým, … Protože, kdo si hraje nezlobí – ať je velký či malý. 🙂 Odměnou bude především radost ze společného hraní si, vzájemně spolupracující i soutěživě trávené chvíle ve třídě, ale i s rodinou. Nooo, těším se na realizaci, sama jsem se teď tím příchozím nápadem nadchla. Uspořádám takový „First family classbuilding!“ 🙂 Ooo, fakt se těším na realizaci. 🙂 A to jsem si myslela, že přes léto mám jiné plány, než školní akce. 🙂 Sama se teď fakt bavím. 🙂
Tak třeba vás některá hra zaujme, rozšíříte si třídní výbavu a možná vás k podobné akci inspirují i tyto poslední řádky, ke kterým jsem samu sebe dovedla, až když jsem to teď tady dopisovala a původně chtěla ukončit poslední hrou. …Takže tady máte teď můj nápad v přímém přenosu – zde na řádcích. 🙂
Bavte se hrajte si, nejen přes léto u vody a s rodinou, ale i během školního roku – v lavicích, i mimo ně. 🙂
Přidat komentář