Výuka a třídní projekty. Prakticky!

Čarodějnice

Závěr dubna paří tradičně Čarodějnicím. A pár takových se nám slétlo i do třídy a provázely nás s několika úkoly a aktivitami celým školním dnem.

Ráno jsme se ve třídě sešli v kostýmech a vyslechli jsme si zprávu, co nás v tento den čeká.

A co nás tedy čekalo?

  • představení se v kostýmech, rej čarodějnic a čarodějů
  • společné zaklínadlo
  • začarované bingo (použila jsem již připravený materiál z inspirace na fb, který jsme si ještě trochu začarovali) 🙂
  • běhací diktát (postupný přepis textu sloky rýmovačky)
  • čtení z čarodějnických knih
  • pohádkový příběh O malé čarodějnici, kdy jsme po jeho sledování společně zvážili a probrali možnosti trestu za neuposlechnutí příkazu
  • v prostoru třídy se pak ukryli „mazlíčci“ čarodějek s čísly, která měla být výsledkem našich vytvořených příkladů
  • uvařili jsme si čaj, jako havran Arbatrax pro čarodějnici
  • tvorba vlastní čarodějnické knihy (obal foukacími fixy)
  • další výtvarné techniky – míchání lektvarů – barev,  tvorba „nitkové pavučiny“
  • klíčení semínek – víme, že nejmocnější čarodějkou je příroda sama, a tak jsme si do misky dali fazole a čočku a čekáme, kdy nám vyrostou
  • skoky pavouků – třídní pavouci se pokusili o nejpřesnější skok (hod na cíl)

Na závěr dne jsme si svázali své knížky a vyzkoušeli karetní hru: Tarantulí tango a náramně jsme se bavili. Byl to kouzelný den a všichni jsme si ho maximálně užili.

Snad nám kouzelná pohoda vydrží i do školního finiše posledních dvou měsíců. 🙂

Další rok jsme měli „slet jen online“ z důvodu koronaviru a to s touto výzvou:

Profilový obrázek
Kateřina Musiol Kuchnová

Učím na 1. stupni na soukromé základní škole. Na těchto stránkách bych ráda uveřejnila své postřehy, zkušenosti, zážitky a podněty k výuce.

komentáře 2

  • Milá Kateřino,
    moc se mi líbí tematicky integrovaná výuka a Vaše skvělé nápady. Je vidět, že Vás to baví, což je záruka toho, že to bude bavit i Vaše žáky. Děti mladšího školního věku potřebují k učení aktivity, činnosti a zážitky, které Vy jim dopřáváte v míře vrchovaté.

    Hana Mühlhauserová

    • Dobrý den, milá Hano, děkuji za Váš čas věnovaný komentáři na webu. 🙂 Cením si toho a Vaše povzbudivá slova mě po ránu mile překvapila a potěšila. Máte pravdu, má práce mě baví. A jak píšete, teprve pak může bavit naše žáky. „Zapálí jen ten, kdo hoří“. Snažím se o hodiny prožité a nejen přežité. Teď ale musíme přečkat toto nestandardní období a za měsíc snad už budeme zase zpět v našich třídách. Už se na to těším. Mějte krásný den. KMK

Výuka a třídní projekty. Prakticky!