Naše třída

Třídní leporelo

Během školního roku jsme byli na výstavě velkého leporela v městské knihovně nedaleko naší školy.

A tak, když vedení došla nabídka o soutěži ve tvorbě leporela s námětem bajky, byli jsme jasnými adepty a do soutěže nás přihlásili. 🙂

Vzhledem k lyžáku, mé nečekané nepřítomnosti a prázdninám, nás sice trochu “tlačil termín”, ale vše jsme nakonec dokončili.

Leporelo Mýval a pták – postup práce

Námět a příběh vymyslela na lyžáku nejmladší členka naší třídy, a protože našeho třídního maskota mývala miluje, hrdina příběhu byl hned jasný. A tak vznikl krátký příběh: Mýval a pták.

Vzhledem k časové tísni jsme nepsali příběh ručně, ale jedním z nás se přeťukal do PC, Pak se text nastříhal, rozdělily se stránky a vzhledem k tomu, že nám dlouhodobě onemocněla třídní ilustrátorka mývala, tak jsme přistoupili k použití razítek, která známe a používáme ve třídě na výrobu přáníček k narozeninám.

Třídní leporelo

Rozdělily se barevné stránky a doladila se barevná podoba hlavních hrdinů.

Následně se postupně tvořily jednotlivé stránky, barevně se dotvářelo prostředí. Systematicky se postupovalo v řazení stránek a skládání desek.

Původně jsme chtěli stránky k sobě lepit páskou, a to až po zalaminování jednotlivých stránek, ale nakonec jsme zůstali u papírové podoby a listy jsme k sobě svázali provázkem.

Do dnešního dne nemáme výsledky ze soutěže, ale tato aktivita nás naučila mnohé…

Co jsme se naučili:

  • krásně spolupracovat,
  • systematicky plánovat,
  • tolerovat se,
  • dokázat přijmout názor většiny,
  • uvědomili jsme si, že za “jednou knížkou” je vedle spisovatele a ilustrátora, mnoho dalších pracujících článků, které nemusíme vidět, ale jsou pro finální výsledek nezbytní,
  • zjistili jsme, že při zápalu do práce, málem nesvačíme a nepijeme,
  • že práce dokáže potěšit, ale i unavit,
  • že každý může svým menším či větším dílem přispět k jednomu společnému dílu,
  • vzájemně se ocenit, pochválit, ale i přijmout případnou kritiku.

A jak jsem tento den zapsala na školní web pro rodiče? Někdy denní raport rýmuji, a na tento den, taky rýmy padly. 🙂

Příběh pár dní společně vznikal, na počítači text se klikal. Společně se lepilo, stříhalo i kreslilo.
I razítka se použila a laminovačka svítila. Nakonec se vše seřadilo a naše dílo hotovo bylo.

Leporelo v pohybu

 

Líbil se Vám tento článek? Pro více inspirace nás sledujte na Pinterestu.

Přidat komentář

Kateřina Musiol Kuchnová

Učím na 1. stupni na soukromé základní škole. Na těchto stránkách bych ráda uveřejnila své postřehy, zkušenosti, zážitky a podněty k výuce.

Pinterest