Výuka a třídní projekty. Prakticky!

Třídní leporelo

Během školního roku jsme byli na výstavě velkého leporela v městské knihovně nedaleko naší školy.

A tak, když vedení došla nabídka o soutěži ve tvorbě leporela s námětem bajky, byli jsme jasnými adepty a do soutěže nás přihlásili. 🙂

Vzhledem k lyžáku, mé nečekané nepřítomnosti a prázdninám, nás sice trochu „tlačil termín“, ale vše jsme nakonec dokončili. 🙂

náš postup práce:

Námět a příběh vymyslela na lyžáku nejmladší členka naší třídy, a protože našeho třídního maskota mývala miluje, hrdina příběhu byl hned jasný. 🙂 A tak vznikl krátký příběh: Mýval a pták.

Vzhledem k časové tísni jsme nepsali příběh ručně, ale jedním z nás se přeťukal do PC, Pak se text nastříhal, rozdělily se stránky a vzhledem k tomu, že nám dlouhodobě onemocněla třídní ilustrátorka mývala, tak jsme přistoupili k použití razítek, která známe a používáme ve třídě na výrobu přáníček k narozeninám.

Rozdělily se barevné stránky a doladila se barevná podoba hlavních hrdinů.

Následně se postupně tvořily jednotlivé stránky, barevně se dotvářelo prostředí. Systematicky se postupovalo v řazení stránek a skládání desek.

Původně jsme chtěli stránky k sobě lepit páskou, a to až po zalaminování jednotlivých stránek, ale nakonec jsme zůstali u papírové podoby a listy jsme k sobě svázali provázkem.

Do dnešního dne nemáme výsledky ze soutěže, ale tato aktivita nás naučila mnohé…

Co jsme se naučili:

  • krásně spolupracovat,
  • systematicky plánovat,
  • tolerovat se,
  • dokázat přijmout názor většiny,
  • uvědomili jsme si, že za „jednou knížkou“ je vedle spisovatele a ilustrátora, mnoho dalších pracujících článků, které nemusíme vidět, ale jsou pro finální výsledek nezbytní,
  • zjistili jsme, že při zápalu do práce, málem nesvačíme a nepijeme,
  • že práce dokáže potěšit, ale i unavit,
  • že každý může svým menším či větším dílem přispět k jednomu společnému dílu,
  • vzájemně se ocenit, pochválit, ale i přijmout případnou kritiku.

A jak jsem tento den zapsala na školní web pro rodiče? Někdy denní raport rýmuji, a na tento den, taky rýmy padly. 🙂

Příběh pár dní společně vznikal, na počítači text se klikal. Společně se lepilo, stříhalo i kreslilo.

I razítka se použila a laminovačka svítila. Nakonec se vše seřadilo a naše dílo hotovo bylo.

A zde můžete vidět náš příběh v pohybu. 🙂

 

Profilový obrázek
Kateřina Musiol Kuchnová

Jmenuji se Katka a učím na 1. stupni na soukromé základní škole. Na těchto stránkách bych ráda uveřejnila své postřehy, zkušenosti, zážitky a podněty k výuce.

Přidat komentář

Výuka a třídní projekty. Prakticky!