Výuka a třídní projekty. Prakticky!

Třídní maskot mezi námi

O třídních maskotech, jejich využití a podobě jste se zde mohli dočíst už dříve. Jejich funkčnost se mi osvědčila pro třídní motivaci, na listinách a diplomech, na tričku, plackách apod. Ale letos poprvé je třídní maskot – mýval – přímo mezi námi. 🙂

Tento nápad vznikl spontánně společně v průběhu druhého týdne v září v naší nové třídě a od té doby, je mezi námi a navíc každý týden pod patronátem některého třídního školáka, který s mývalem zažije různá dobrodružství. Doprovází děti na hodiny hudebky, trénuje šipky a fotbal, pomáhá a nebo ujídá v kuchyni.

Po týdnu se losem předá dál i s mývalovým deníkem.  Přečte se autorský zápis v deníku, který je často doplněn obrázkem nebo fotografií mývala.

Děti i rodiče si tuto novou aktivitu chválí. Vede je nenásilnou formou k zodpovědnému termínovanému úkolu, jehož zpracování je součástí velkého celku – Deník mývala – který vidí všechny děti a jejich blízcí doma. Děti se těší na další kolo, kdy na ně dojde řada. A přiznám se, že i já se těším na společný týden s třídním maskotem a na zpracování stránky našich společných zážitků.

Formu jsem zadala volnou, jen píšu termín a jméno „pečovatele“.

Mýval je členem naší třídní party a všichni ho máme rádi a s chutí ho seznamujeme s našim týdenním programem.

Pokud to zkusíte ve třídě taky – a možná doba Halloweenu, uspávání zahrady, Mikuláše či Vánoce, může být tou vhodnou chvílí, kdy se i k vám nějaký takový třídní kamarád přidá – budu ráda za případný komentář s vašimi zážitky a postřehy.

Kateřina Musiol Kuchnová

Jmenuji se Katka a učím na 1. stupni na soukromé základní škole. Na těchto stránkách bych ráda uveřejnila své postřehy, zkušenosti, zážitky a podněty k výuce.

Výuka a třídní projekty. Prakticky!