Výuka a třídní projekty. Prakticky!

Třídní přání a oslavy

Výzdoba třídy

Ač se řeší GDPR, tak ve třídě víme, kdy a kdo slaví narozeniny. 🙂 A slavíme je společně a rádi. Vyvěšuji „nápis na vlajkách“ na tabuli, vpisuji jméno oslavence a připíjíme si bublinkami. 🙂

 

Výroba přání

Společně pro oslavence „tajně“ tvoříme a podepisujeme přání, které je třídně tématické. Tentokrát nelepím nálepky maskota, a nenechala jsem si ani udělat jedno velké razítko stejné s maskotem, ale používám gumová razítka. Jsou to sice lišky, ale měníme jim pruh na ocase a mýval je na světě. 🙂 A dokonce v různých polohách a rolích.

Třídní gratulace

Děti si vzájemně popřejí, společně oslavenci zpíváme a někdy se stává, že si vzájemně nosí i osobní dárky, což jde zcela mimo mě. Třídní dárek jsme kupovali, když jsme byli jednou pozvaní jako třída na dopolední zahradní oslavu se sportovními stanovišti. To jsme po dohodě s třídou zakoupili plyšového dráčka z třídních peněz z jarmarku a vyráběli nejen přání, ale i společný dračí obraz.

Co se peče?

Pamatuji si, že bylo běžné, už když jsem chodila na základní školu já, přinést balíček bonbónů a o ten se ve třídě podělit. A i dnes bych to pokládala za dostačující.  Ale teď se častěji stává, že už od školky se narozeniny slaví ve třídě i s dorty či buchtami nebo marcipánovými figurkami.

A i já se musím přiznat, když jsem měla narozeniny – už za katedrou – tak jsem dětem pekla muffiny. A když jsem měla jednou ve třídě dítě narozené o den dříve a jiné o den později, než já v říjnu, tak jsem se domluvila s jejich maminkami a nechala jsem tenkrát pro celou posádku upéct pirátský dort (další dva roky se dobrovolně prostřídaly další maminky a to i v roce, kdy jsem jejich děti už neučila). Možná jsem tím tehdy, zcela neplánovaně a nečekaně, rozpoutala „sladkou plavbu“… To je pak ale nutné u třídního mlsaní dohlédnout i na to, zda někdo nemá alergie na mléko, oříšky, bílek… A je pak i nutné, mít k tomu nějaký ten „servis“ – nůž, talířky, vidličky či lžičky.

A co se pije?

A když se bouchají šampusy, tak jsem pak láhve řadila na skříňce a brali jsem si je pak prázdné na školu v přírodě, kdy jsme si je ozdobili, podepsali a měli je týden jako své schránky. Odnesli jsme si je zpět do školy. A po dvouleté společné pirátské plavbě je na každém z členů posádky, kdy si obsah otevře a přečte.

Jednu třídní láhev jsem si společně otevřeli a rozbili na konci školního roku. A bylo to dojemné čtení.

Slavíte ve třídě s dětmi narozeniny? A využíváte pak nějak následně i vy prázdné láhve?

Profilový obrázek
Kateřina Musiol Kuchnová

Jmenuji se Katka a učím na 1. stupni na soukromé základní škole. Na těchto stránkách bych ráda uveřejnila své postřehy, zkušenosti, zážitky a podněty k výuce.

Přidat komentář

Výuka a třídní projekty. Prakticky!