Postřehy, zkušenosti, zážitky a podněty k výuce

Třídní trička

T
Kateřina Musiol Kuchnová

Chcete se na něco zeptat nebo se domluvit na spolupráci?
Prosím kontaktujte mě.

Když jsem před sedmi lety poprvé (ze zcela praktických důvodů) začala používat pro třídu motivační název – tehdy to byli „Auťáci a Berušky“ a třídu jsem pak po roce pouštěla a „vybyl mi“ třídní finanční kredit, tak jsem nechala dětem ve spolupráci s rodiči natisknout trička.

Tehdy kolegyně výtvarnice navrhla obrázek slunce s jedním okem autíčka a druhým beruškou. Na zádech byl jmenný seznam. Nechala jsem návrh překreslit do vektorů a já s jednou maminkou jela do tiskárny. Tam jsem vybrala tričko a následně i tašku a zadala tisk. Ovšem… bohudík či bohužel – v jednom z 31 jmen byla ze strany tiskárny chyba. Přesto, že mé podklady byly správné. Nakonec jsem tehdy neměla „jen“ 31 triček, ale bylo jich 62, protože každý dostal jedno správné a jedno s chybou zdarma. A já s kolegyní vlastně taky měla po dvou kusech. 🙂

Od té doby jsem nechávala tisknout třídní trička ještě třikrát. Už vše vždy klaplo napoprvé. 🙂

Osvědčilo se mi:

  • připravit si podklady ve vektorech (nabízí se použít „maskota“ pokud nějakého pro třídu máte ve vysoké kvalitě)
  • vybrat si tiskárnu a zaslat jim podklady nejdříve mailem s dotazem na cenovou nabídku
  •  projednat nákup s vedením školy nebo s rodiči – podle toho, z jakých se financují prostředků
  • získat velikosti triček pro děti – nejlépe v tabulce na třídních schůzkách či konzultacích, ať si to zkompletujete rychleji
  • zadat tisk, čekat na dodání, zaplatit (počítejte s tím, že je většinou žádaná i záloha předem)
  • předat trička „obřadně“ – při třídním projektovém dni, k Vánocům nebo Velikonocům, pololetnímu vysvědčení, … využít moment překvapení, kdy si je děti samy najdou, nebo na ně čekají…

Nabízí se otázka – Proč trička? My měli třeba až to maturitní (a přesně si pamatuji, jak jsme se na jeho podobě neuměli domluvit). Pak se začala objevovat trika u deváťáků a teď už mají školní trička i děti ve školce? Ale proč?

Já si na to odpověděla:

  • třídní investice z třídních peněz – to byla před lety má první pohnutka
  • třídní památka – podle informací si trička děti nechávají, i když z nich vyrostou
  • praktické při cestování – „Paní průvodčí, moji jsou všichni v těch tričkách“ 🙂
  • líbí se mi součinnost při vzniku návrhu triček – nejdříve jednotlivci nebo skupiny navrhují jejich obsahovou a grafickou podobu, pak se hlasuje o délce rukávu, o barvách…
  • možnost „dresscode“ na hromadné focení, na kalendář, na památeční tematické třídní foto
  • na odjezd na školu v přírodě
  • netiskneme trička až v červnu, ale naopak kolem pololetí, ať si je ještě „společně třídně užijeme“

Kromě tisku se trička mohou pochopitelně tvořit i samostatně ve třídě spolu s dětmi. Můžete je batikovat, kreslit barvami či fixy na textil.

Líbil se vám tento článek?

Pokud ano, budeme rádi, když se přihlasíte k odběru nových článků přímo do Vašeho e-mailu.

Je to jednoduché... Stačí zadat Vaši e-mailovou adresu do políčka níže a já vám budu jednou týdně posílat souhrn publikovaných článků.

Postřehy, zkušenosti, zážitky a podněty k výuce

Archiv

Kategorie

Sociální sítě