Výuka a třídní projekty. Prakticky!

Zápisky z konference Učitel Výuka Inovace

V sobotu 23. března 2019 proběhla na PdF Ostravské Univerzity workshopová konference Učitel-Inovace-Výuka. Přednášek a témat, na které jste se mohli přihlásit bylo opravdu hodně, ale kvůli nedostatku času jsem měl možnost vidět jen dvě dopolední přednášky / workshopy.

Konference byla moc fajn a díky za ni! Prostředí PdF Ostravské univerzity bylo pro takový typ akce naprosto ideální.

Některé věci by se daly asi do budoucna zlepšit (třeba informace na jaké přednášky jsem byl přihlášený a trochu zmatený program – což nebyl ani tak „zajímavý informatický problém“ jako UX fail :)). Ale nebylo to nic vážného a nemá cenu to rozepisovat – pokud si článek přečtou organizátoři a zajímá je feedback tak mi klidně napište a můžeme probrat 🙂

Rozšířená realita v praxi

Slávek Hora a Petra Boháčková (dejtemipevnybod.cz) ukázali možnosti rozšířené reality (AR = Augmented Reality) v praxi a předváděly se zajímavé aplikace, které naplno umí využít AR senzory a technologie daného zařízení. Všechny velké technologické firmy (Apple, Google, Microsoft, Facebook) se snaží mít své hračky pro VR a AR – různé brýle (Oculus Rift, HTC Vive, Hololens), AR kity, softwarová podpora pro vývojáře a díky tomu mohou vznikat docela pěkné aplikace – osobně to zatím považuji za začátek toho co by se mohlo vytvořit, ale už tak to má celkem sílu a je to už vcelku na použitelné úrovni (mám zkušenost jen s Apple řešením, Google na tom ale bude určitě podobně).

Na workshopu jsme si vyzkoušeli:

  • HP Reveal – Aplikace pro tvorbu vlastních marketů a jejich „overlays“ ve AR.
  • Quiver – AR omalovánky.
  • Spacecraft 3D – AR + projekty NASA.
  • Scottie GO! – Hra s robůtkem.
  • Google mapy a jejich AR vychytávka při navigaci (zatím beta, jen pro vybrané „místní průvodce“).
  • Google translate a jejich pěkná funkce pro realtime překlad textu.
  • Kniha Sluneční soustava, která obsahuje markery pro jednotlivé interaktivní 3D modely, které se zobrazí hned na stránkách knihy / učebnice.
  • Tričko s markery, které ve AR namapuje na tělo 3D orgány 🙂

Moje poznámky z workshopu (kliknutím zobrazíte větší obrázek):

Minecraft ve výuce

Karel Klatovský z Microsoftu ukazoval jaké jsou možnosti populární počítačové hry Minecraft ve výuce. Byl jsem překvapený jak velký pokrok Microsoft udělal s za cca 3 roky s verzí Education. Nasazení ve výuce začíná dávat díky Education verzi smysl (neplést s normální verzi, která neobsahuje výukové prvky a vychytávky). Education verze je součásti Office 365 Microsoft 365 a školy ji můžou jednoduše získat.

Update: Minecraft není dostupný v rámci Office 365, ale Microsoft 365. Office 365 je ale pro Minecraft EDu potřeba, protože se do něj přihlašuje pomoci Office 365 uživatelského účtu. Omlouvám se, v poznámkách a článku jsem to měl špatně uvedené.

Super je možnost blokově programovat (ala Scratch) přímo v reálném Minecraftu – je dokonce možné programovat i v Javascriptu a zároveň aplikace umí „kód“ z blokového zápisu automaticky převést do běžného JS. Takže je možné ukázat základy algoritmizace a programování malým i velkým vývojářům 🙂

Moje poznámky z workshopu (kliknutím zobrazíte větší obrázek):
Více jsem toho bohužel nestihnul a musel jsem po obědě letět domů. Pokud máte svoje postřehy můžete samozřejmě doplnit do komentářů.

 

Profilový obrázek
Tomáš Musiol

Nejsem učitel, nikdy jsem ve škole neučil a ani to v blízké budoucnosti neplánuji. Zajímám se o moderní technologie ve vzdělávání a digitání hračky všeho druhu.

Přidat komentář

Výuka a třídní projekty. Prakticky!